contact
mask
כמה חשמל מייצר לוח חשמל סולארי

כמה חשמל מייצר לוח חשמל סולארי

לוח חשמל סולארי

פאנלים סולאריים, או לוחות סולאריים, מהווים את המרכיב המרכזי בכל מערכת סולארית, מסחרית או ביתית. לוח חשמל סולארי הוא למעשה קולטן לייצור חשמל באמצעות אנרגיית השמש. תפוקת הייצור נקבעת על-פי מספר פרמטרים הכוללים בין היתר את סוג הגג עליו מותקנת המערכת, האזור הגיאוגרפי בארץ, אמצעי הצללה המצויים בקרבת הגג, סוג ואיכות הפאנלים ושטח הגג. כמה חשמל מייצר לוח חשמל סולארי? אתם מוזמנים לקרוא על-כך במאמר שלפניכם.

לוח חשמל סולארי

לוח סולארי ממוצע, בגודל 1-2 מטר מכיל כ-72 תאים סולאריים. התקנת פאנל כזה מחייבת שטח פנוי הנע בין 7 ל-10 מ”ר, בהתאם לסוג הגג. בממוצע, פאנל סולארי המשתרע על שטח של כ-10 מ”ר יכול לייצר כ-1 קילו וואט.

לדוגמא, על גבי גג בשטח כולל של 100 מ”ר ניתן להתקין כ-10 פאנלים סולאריים המייצרים כ-10 קילו וואט בשעה, שהם כ-17,000 קילו וואט בשנה. זאת בהתאם לשעות האור בישראל מדי שנה, כ-1,700 שעות אור בשנה בממוצע.

17,000 קילו וואט מהווים את הצריכה השנתית הממוצעת בשנה של בית פרטי בישראל. כך המערכת הסולארית הופכת למערכת אשר מסוגלת לייצר את מלוא הצריכה השנתית הנדרשת.

מה חשוב לדעת על נצילות הפאנל הסולארי?

בכל שעת אור, השמש מקרינה כ-1,000 וואט ל-1 מ”ר. רמת הנצילות של אנרגיית השמש נקבעת בהתאם לגודלו של לוח חשמל סולארי ולהספק שלו. לשם כך ניתן להתייחס לפאנל סולארי בגודל 1-2 מטר כספק של 30 וואט.

פאנל זה מייצר חצי מתפוקת הפאנל, כלומר, כ-164 וואט למטר רבוע, מתוך ה-1,000 וואט שהשמש מקרינה, שהם 16.5 אחוזי ניצול.

באילו סוגי פאנלים מומלץ להשתמש?

לוח חשמל סולארי מומלץ ביותר למערכות סולאריות הוא לוח בגודל של 1-2 מטר, המכיל 72 תאים סולאריים. יחד עם זאת, שיקולים נוספים לבחירת הפאנל יהיו חומרי הגלם ממנו הוא מיוצר ועמידותו לפגעי הסביבה ותנאי מזג האוויר.

יש לכם שאלות נוספות לגבי לוח חשמל סולארי? חברת לניר אנרגיה מזמינה אתכם ליצור עימה קשר כדי לקבל את כל התשובות.

שתפו עם חברים
מעוניינים במידע נוסף? צרו עמנו קשר
054-6657225
הבאר 1, קרית מלאכי
א’-ה’ 08:30-17:00
או מלאו פרטים
דילוג לתוכן