contact
mask
לוחות סולאריים – אנרגיה נקייה וחסכונית

לוחות סולאריים – אנרגיה נקייה וחסכונית

יתרונות לוחות סולארים

המהפכה הירוקה: יתרונות לוחות סולאריים על פני מקורות אנרגיה אחרים

בקצב ההתקדמות המסחרר של האנושות בעשרות השנים האחרונות, התרחשו התקדמויות רבות במדע ובטכנולוגיה. ניהול המשאבים הטבעיים והמציאות המתקדמת של שימור הסביבה מעמידים את לוחות הסולארים כמקור אנרגיה חיוני ויעיל במיוחד שעדיף על פני מקורות אנרגיה אחרים אשר נמצאים בשימוש תדיר בארץ ובעולם.
בשנים האחרונות, ולאור המודעות ההולכת וגדלה לצורך למצוא דרכי אנרגיה חלופיות, בתים רבים בישראל רוצים לעשות את השינוי ורבים מתוכם מתעניינים בהתקנה של לוחות סולאריים. אז האם ניתן להתקין את לוחות אלו על גגות הבתים ומהם היתרונות שלהם?

אין פסולת וכימיקלים:

מכיוון שאין שימוש בחומרי דלק ולא מתבצע תהליך של בעירה או כל תהליך בזבזני אחר, לוחות סולארים לא יוצרים פסולת או נזק סביבתי בעת הפעולה. נהפוך הוא, אנרגיה סולארית היא ממקורות האנרגיה הנקיים והידידותיים ביותר לסביבה שלנו. השמש מספקת אנרגיה נקייה מרובה כברירת מחדל, מתפקידי הלוחות הסולארים לנצל את המשאב הזה בצורה הנקייה ביותר.
לוחות סולארים נבנים בצורה עמידה מאוד והם יכולים לפעול ולהישאר יעילים לאורך שנים רבות. הם עצמם אינם דורשים אנרגיה מלבד לאגור את האנרגיה הזמינה של השמש והתחזוקה השותפת שלהם מאוד קלה ונמוכה. כלומר הם לא מתקלקלים או נזרקים ומתחלפים באופן קבוע. מה שהופך את הלוחות למאוד משתלמים לקניה לאורך זמן. בשונה ממקורות אנרגיה על בסיס חומרי דלק שהבערה שלהם יכולה לגרום נזק לחומרה ולהצריך ניקיון מתמיד ותחזוקה יקרה ושותפת.

לוחות סולאריים

תמיכה בהקמת רשתות חשמל פרטיות:

אין מונופול על השמש, היא תמיד נמצאת בשמיים לספק לנו אנרגיה ואף אחד לא יכול להכריז עליה בעלות. משום כך, לוחות סולאריים יכולים לשמש להקמת רשתות חשמל פרטיות ולספק חשמל למקומות מרוחקים או שקולים יישוביים שבהם חיבור לרשת הכללית פחות נגיש או יקר. בשונה מתחנות כוח אשר משתמשות בחומרים אשר נכרים בפיקוח ממשלתי מהאדמה ונאסרים לשימוש להפקת אנרגיה באופן פרטי על אופי הסיכונים הקיימים בהם.
אנרגיה סולרית היא אנרגיה מתחדשת, המתקבלת מהשמש המפיקה אנרגיה באופן יומי. זהו מקור חידוש ובלתי נגמר שאינו דורש פירוק של משאבים טבעיים. למקורות אנרגיה אחרים תמיד צריך לחשוב על אלטרנטיבה זמינה מכיוון שהשימוש הבלתי פוסק בהם אינו בלתי מוגבל וחומרי הדלק יכולים ועתידים להיגמר.

אז האם אפשר להתקין לוחות סולאריים על גבי גגות בתים?

כן! הטכנולוגיה המתקדמת של היום, לצד השיפור ביסודות ובדרכי בניית גגות הבתים בישראל, הפכה את החלום על לוח סולארי בבית לאמיתי. כבר ברגעים אלו ישנם מאות בתים ומשפחות בישראל שכבר נהנים מהלוחות שלהם ומשפיעים בעצמם על הסביבה בה הם חיים.

לא מדובר בתהליך מסוכן?

התקנה של לוחות סולאריים הוא תהליך יחסית פשוט ואינו מסוכן. במידה והוא נעשה על ידי מקצוענים ובהתאם לדרישות, לא אמורה להיות כלל סכנה לבית או לנמצאים בו. בנוסף, חשוב לדעת כי ההתקנה אינה פוגמת בבסיס הגג, כך שהוא יישאר אטום ויציב בכל ימות השנה ללא חשש לדליפות או לנזקים בהמשך.

התקנת לוחות סולאריים

האם תהליך ההתקנה הוא יקר?

מחיר ההתקנה מושפע מפרמטרים רבים כמו כמה לוחות סולאריים מותקנים על הגג, מה שטחו, מהי תפוקת החשמל שהם עתידים לייצר וכן הלאה. כן מדובר בסכום שדורש השקעה מסוימת, אבל חשוב לזכור שבסופו של דבר ההשקעה תחזור אליכם ותשרת אתכם ואת היקרים לכם, הן בעתיד הנראה לעין והן בעוד שנים ארוכות וטובות קדימה. הלוחות הסולארים, בנוסף ליתרונותיהם הכלכליים והסביבתיים, הם עמידים ואמינים. הם מותקנים במגוון תנאים סביבתיים, ויכולים גם לאגור את אנרגיית השמש ולספק אנרגיה גם בימים מעוננים או בתנאים לא אידיאליים לחשיפה לשמש. לסיכום, לוחות סולאריים מציעים יתרונות משמעותיים על פני מקורות אנרגיה אחרים, ומתקדמים כמקור אנרגיה בר-תלותי, חסכוני ובטוח. בעידן המהפכה הירוקה, הם משמשים כשותפים מפתיעים ויעילים במעבר למערכות אנרגיה ירוקות ואחראיות.

האם משתלם להתקין לוחות מסוג זה?

כמובן שכן! התקנה של לוחות אלו לא רק משתלמת מבחינת התרומה לסביבה אלא גם משתלמת עבורכם כלכלית. ישראלים רבים לא יודעים זאת, אך את האנרגיה החשמלית שנוצרת על גבי הלוחות הסולאריים ניתן להעביר לחברת החשמל ובדרך הזאת להרוויח סכומי כסף משמעותיים. חברת החשמל אפילו מעודדת משפחות ועסקים רבים להתקין לוחות כאלו על גגותיהם ולמכור להם את האנרגיה, מה שיכול להקטין את חשבון החשמל שלכם בצורה משמעותית ואפילו להעלים אותו! מדובר בפתרון אקולוגי מרהיב שעוזר גם לסביבה וגם לחשבון הבנק שלכם מבלי שאתם צריכים לעשות כמעט דבר לאחר התקנת הלוחות.

שתפו עם חברים
מעוניינים במידע נוסף? צרו עמנו קשר
054-6657225
הבאר 1, קרית מלאכי
א’-ה’ 08:30-17:00
או מלאו פרטים
דילוג לתוכן